Min beställning

  • Kontrollera beställningsstatus

    Du kan kontrollera din beställningsstatus med ditt beställningsnummer och din e-postadress för att kunna se en sammanfattning över din beställning.

    Vi råder dig att registrera ett konto hos oss med (“Logga in” knappen högt upp på höger sida av vår webbsajt och sedan “Registrera”) för att få tillgång till beställningshistoria och för att enkelt kunna kontrollera din beställningsstatus.

    Här nedan är beställningsstatusar som du kan stöta på:

    Ny beställning:

    Din beställning har just lagts och vårt system bearbetar den. Du kan fortfarande göra ändringar i din beställning genom att flytta din beställning till väntelistan på din sammanfattning över beställningar.

    Väntelista:

    Din beställning granskas av vår kundservice och kan behöva åtgärd av dig. Tillverkningen kan inte starta när en beställning har denna status. Det kan bero på att din bild är utav låg kvalitet, eller att det finns vita blank områden runt bilder eller text som är för nära kanterna med mera.

    Om vi anser att din beställning är OK kommer vi att fixa och fortsätta med din beställning, vid tvekan eller om åtgärd krävs, kommer vi att kontakta dig.

    Om du har blivit tillfrågad att redigera eller granska din design, klicka på “Redigera eller Se Design” knappen på din beställningsstatus. När du gjort dina ändringar klicka på “Skicka in ändringar” knappen. Tänk på att vi behöver din åtgärd innan vi kan fortsätta med din beställning. Tills vidare kommer du att behållas på väntelistan.

    Under behandling:

    Tryck och tillverkning har startats.
    Det är tyvärr försent att göra ändringar vid det här laget eftersom vi startar tillverkningen snabbt för att hedra våra handläggningstider. Om du har en brådskande förfrågan vänligen chatta med oss eller skicka ett email. Så ska vi se efter vad vi kan göra för att hjälpa dig. Vänligen notera att om din beställning redan har gått för långt kan vi kanske inte göra några ändringar. Om dessa ändringar är absolut nödvändiga kan ytterligare avgifter tillkomma.

    Tips:
    När du väl har lagt en beställning, så kan du fortfarande ändra eller avbryta din beställning i ett par minuter innan beställningen flyttas in i pågående. Om du skulle vilja avbryta din beställning efter att du kontrollerat beställningsstatus (tillverkningsstatus, tryck har redan startat (vi trycker även under natten) eller tid som spenderats av vår kundservice så kan vi komma att tillämpa en återbetalnings avgift.

  • Avbryt min beställning

    Inom 30 minuter: Vi väntar i 30 minuter efter det att du har lagt din order innan vi påbörjar tillverkningen. Inom dessa 30 minuter så får du gärna kontakta oss om du önskar att ändra din beställning eller om du ångrat dig. Om du har frågor angående din order eller några tvivel angående din design så får du gärna höra av dig till vår vänliga kundtjänst som gärna hjälper dig och kan ge dig pengarna tillbaka.

    Efter 30 minuter: Vi tillverkar varje order för hand, efter beställning, så när vi påbörjar tillverkningen av dina produkter så har vi redan investerat i bläcket, transferpappret, material och arbetstimmarna för just din beställning. Detta innebär att om du önskar att avbryta din order efter att 30 minuter har gått så kommer vi kräva en betalning på 20% av beställningens värde.

  • Vart levererar Bags of Love?

    Vi skickar ut paket till hela världen. Leveranskostnaderna återges på varje produktsida. Om du scrollar ner så kommer priser över leverans inom UK, EU samt internationella leveranspriser att visas. I fallet av att du har flera olika produkter i din varukorg kommer leveranskostnaden bero på vilka typer av produkter.

    
För att uppdatera leveranskostanden i din varukorg:

    Klicka på “Leverans": Ändra" i din varukorg

    Välj "Ändra destination"

    Välj land i listan och bekräfta.

    Notera att vid leveranser utanför vårt lands webbsajt så kan tull och andra administrativa avgifter tillkomma. Till exempel om du beställer från vår UK webbsajt till en leverans adress i USA, kommer till och administreringsavgifter behöva betalas av mottagaren. Ett annat exempel: om du beställer på vår USA webbsajt till en leveransadress i Jungfruöarna (tillhör USA men har en administrativ status) så kommer extra kund & administreringsavgifter att behöva betalas av mottagaren.

  • Spåra en leverans

    När din beställning har tillverkats för hand av vårt team och överlämnats till en av våra kurirer, kommer vi att skicka ett email till dig med detaljer om kurir och antigen spårningsnummer eller fraktnummer. Kontrollera din skräppost eftersom vår e-post ibland hamnar där. Vi rekommenderar att du lägger till oss i din kontaktlista.

    Om du inte har mottagit ett email angående leveransutskick, kontrollera din beställningstatus genom att ange ditt beställningsnummer och e-postadress för att se en sammanfattning över din beställning.

    Om beställningen har skickats ut kommer du att se följande:

    Din beställning har skickats med "KURIR"

    Fraktreferens: "00000..."

    Utskicksdatum: "DD/MM/YYYY"

    Om din beställning visas som inte skickad, vänligen se “kontrollera beställningsstatus ” i vår FAQ.

    Vi använder oss av ett antal olika kurirer beroende på leveransmetod som du valt i kassan vid köp (du erbjuds att välja en leveransmetod i varukorgen och påminns sedan ytterligare att väja leveransmetod på betalningssidan):

    - Royal Mail 1st Class leveranser kan ej spåras. De tar 1-5 arbetsdagar normalt sett och upp till 15 arbetsdagar i mycket sällsynta fall.

    - UK leverans inom nästa arbetsdag, är den snabbaste kuriren inom UK och är den kurir som vi rekommenderar eftersom den är snabb och kan spåras (detta alternativ kan väljas i din varukorg). Vi kan även använda oss utav FedEx, DHL, RM Special Delivery, TNT. Vald kurir kommer att återges i ditt email för utskick av produkt samt i din sammanfattning över beställning.

    - UK lördag leverans: välj garanterad lördags leverans för att garantera att du mottar din beställning på lördag. Vänligen kontrollera produktionstiden på produktsidan innan och att din beställning läggs innan tidsgränsen (12.00) Kontakta oss vid tvivel INNAN du lägger din beställning.

    - Internationella leveranser skickas med antigen Royal Mail International, TNT, DHL, FedEx ekonomiservice (1 veckas leveranstid genomsnittligen) eller med DHL, TNT, FedEx Express services (1-3 dagar).

    - Upphämtning: så fort din beställning är redo att hämtas upp kommer vi att skicka ett email som ber dig att komma och hämta ditt paket.

    Vänligen kontakta kurirerna efter dessa tidslinjer och efter att du har kontrollerat deras online spårningstjänst (förutom Royal Mail 1st class eftersom de ej går att spåra) om du fortfarande inte mottagit din leverans:

    DHL: 08442480844

    Fedex UK: 08456000068

    Fedex International: 08456070809

    TNT: 0800100600

    Royal Mail: 08457950950

    Parcel Force: 02476213456

    Bra att veta:
    Arbetsdagar är måndag till fredag och omfattar inte lördag, söndag och röda dagar.

    Produktionstid och leveranstid är två olika saker.

    Produktionstid: Vi behöver först tillverka din beställning efter den genomsnittliga produktionstiden som anges på varje produktsida.

    Leveranstid: När din beställning skickas över till kuriren och leveransen tar följande tid som återges ovan i denna FAQ. 

    Spårningsreferens och fraktreferens är två olika saker. En spårningsreferens innebär att du kan spåra din beställning efter den har skickats ut medan en fraktreferens inte kan spåras. Royal Mail 1st Class kan vanligtvis inte spåras förens de levererats.  

  • Produktion- och leveranstider

    Leveranstiden startar efter produktionen har slutförts. Vi tillverkar oftast inom 1-2 dagar (genomsnittlig produktionstid visas på varje produktsida). 

    UK 1 Class leverans utan spårning tar cirka 1-5 arbetsdagar.
    UK nästa dag leverans är det bästa och det alternativ som vi rekommenderar. 
    Leverans för lördagar finns även tillgängligt. Tänk på produktionstiden för din produkt när du beställer, eller kontrollera med oss via Chatt om vi eventuellt kan prioritera din beställning.
    Internationella leveranser levereras oftast inom 1 vecka i genomsnitt mer info om leveranser här.

  • Ingen faktura i mitt paket

    Vi inkluderar inte fakturor i våra paket vid försändelser inom hela Storbritannien. När vi skickar leveranser utanför EU inkluderar vi tulldokument. Du kan ladda ner din faktura i dina sidor.

  • Hur upprepar jag en beställning?

    Om du har registrerat ett konto med oss här, så är det väldigt enkelt:

    Logga in på ditt konto

    Klicka på din beställningshistorik

    Välj beställningen

    I din beställningssammanfattning, kommer det att finnas alternativ:

    Beställ alla. Klicka för att beställa igen.

    Beställ delvis. Markera de varor som du önskar att beställa igen.

    Klicka sedan på ”Beställ delvis”

    Om du inte har något konto, se din beställningsbekräftelse som vi skickat till din email och använd länken för att komma tillbaka till din beställnings sammanfattning där du kan beställa igen.

    

Användbar information:

    Beställningar äldre än 6 månader till ett år: alternativet att beställa igen kommer inte alltid att visas. Kontakta oss via chatt med ditt beställningsnummer så att vi kan ge dig en länk till din design

    Beställningar över ett år gamla: hör med oss via Chatt med ditt beställningsnummer eftersom dina bilder kanske inte ligger kvar på servern längre hos oss.

  • Hur beställer jag?

    Gå till utvald produktsida. 

    Se till att läsa igenom sidan eftersom vi alltid anger användbar information i dem.
    Klicka på den gröna knappen “Starta Design”.

    Välj alternativ om du vill i fliken “Produktalternativ”.

    Klicka på “Bilder och Textverktyg” för att ladda upp bilder eller lägga till text.

    Bra att veta:

    I onlineverktyget kan du se en förhandsgranskning av din produkt. Vi trycker det du skapar. Vi gör inga ändringar i din beställning. I vissa fall, kan vårt automatiska system visa dig en orange (låg kvalitet), blå (aspekt ratio), grön (bilden är för liten) varningsymbol i designområdet och om du fortsätter med din beställning utan att redigera så kan vi behöva att kontrollera om det verkligen går att trycka. Tänk på att dessa varningar är automatiserade och kan inte alltid fånga upp alla fel som en design kan ha. Till exempel om en bild med en 72dpi upplösning har redigerats till en upplösning på 300dpi, så kan inte våra verktyg fånga detta och upplösningen av bilden kommer att vara utav samma dåliga kvalitet. Det är på grund av detta du måste se till att de bilder du laddar upp har en hög (eller tillräckligt bra) kvalitet.

    Se till att du verkligen är nöjd med din design innan du slutför ditt köp. Du kan även kontakta oss via Chatt när vi är online eller via email. Vi är redo att hjälpa dig om du anger ditt preliminära beställningsnummer som du kommer att få efter du har sparat din design med ”Spara Design” knappen i onlineverktyget.

    När du väl har lagt din beställning, finns det en liten lucka på ett par minuter för dig att ändra din beställning (beställning som befinner dig på “väntelista” eller “ny beställning”), därefter kommer din beställning att tillverkas och kan ej stoppas.