Tillbaka till hemsidan

Butiksguide

  • Varför sälja med Bags of Love?

    Bags of Love är ett företag som erbjuder premium tryck på beställning och som specialiserat sig på personliga presenter och högkvalitativa produkter sedan 2002. Allting tillverkar på beställning i vår egen verkstad.


     Alla våra produkter tillverkas för hand, efter beställning, i vår fabrik. I vår anläggning finns samtliga arbetslag för tryckeri, sömnad och produkttillverkning. Detta gör oss till en unik resurs för tillverkare och det innebär att dina beställningar tillverkas med extremt hög standard, oftast inom loppet av bara några dagar. Våra arbetslag för design, produktutveckling, kundtjänst, marknadsföring och tillverkning sitter alla under samma tak, så det är mycket enkelt för oss att kommunicera för att kunna hålla dig uppdaterad om processen.

    På vår onlineplattform kan du se vårt sortiment på över 200 produkter och det är här som shoppare och samlare kommer att upptäcka ditt varumärke och din konst. Du har fullständig kontroll över butikens struktur och designprocessen av nya produkter, samtidigt som du får råd och vägvisning av en av våra rådgivare och deras expertis. Vi säljer redan internationellt, når ut till en global marknad och har nio olika språkterritorier där du kan sälja dina produkter. Vi ser till att vår marknadsplats visar de bästa designerna och konstverken för besökare så att du inte känner dig som en droppe i havet.

  • Hur registrerar jag mig?

    Fyll i formuläret på denna sidan för att skapa ditt konto. Du kommer få en bekräftelse via e-post och när du verifierat ditt konto så är allting redo!

  • Hur fungerar det?

    Du designar dina produkter online och bygger ditt eget varumärke och onlinebutik. Vi hjälper dig att marknadsföra dina kollektioner och vi hanterar betalningar genom vårt betalningssystem. Sen tillverkar vi och skickar dina designade produkter; de flesta produkter är färdiga att skickas till dina kunder inom 48 timmar.

  • Hur får jag betalt?

    Vi betalar våra skapare genom PayPal, inom 14 dagar efter lyckad leverans.

  • Vem har upphovsrätten till mönster och bilder jag laddar upp?

    Upphovsrätten till materialet du laddar upp förblir din. Du måste vara upphovsman till alla bilder du laddar upp till Contrado. Om du använder en bild som du inte har upphovsrätten till så förbehåller Contrado sig rätten att ta bort dina produkter och butiker.

  • Hur mycket provision får jag?

    När du säljer något genom din Bags of Love-butik så kommer du tjäna minst 20 % av försäljningspriset (exkl. moms). Du bestämmer priset, så om du tar mer betalt så kommer du tjäna en större procent av försäljningspriset.


    Du kommer också tjäna ytterligare 1 % provision för upp till 25 produkter med beskrivningar som uppnår ett grönt betyg i total innehållskvalitet, upp till maximalt 25 %.

    Hur du kan höja din provision
    Använd vår kvalitetskontroll för innehållet för att få belöningar. Ett bra betyg anges när mätaren visar grönt. När den gör det får du tillgång till följande belöningar. Först får du 1 % extra provision för var 25:e produktbeskrivning med grönt betyg, upp till 25 %. Du får också 1 mer produkt du kan designa. Och slutligen kommer dina produkter indexeras på Google och andra sökmotorer, vilket annars inte skulle ske.

  • Får jag fortfarande provision på rabatterade produkter?

    Kort sagt, ja. Vi har tillfälliga eller permanenta kampanjer på produkter, så de säljs för ett lägre pris, vilket ofta resulterar i fler försäljningar. Detta resulterar i en något lägre provision, men bör också öka din försäljning, så det kommer inte påverka din vinst märkbart.

  • Jag har redan en etablerad hemsida, kan jag sälja där?

    Ja, givetvis kan u det. Om du föredrar att driva trafik och försäljning genom en annan kanal så hjälper vi gärna till. Vi kan leverera större volymer till dig eller direkt till din kund. Hitta mer information på våra sidor för Wholesale och Dropshipping.

  • Erbjuder ni företagsrabatt?

    Ja, som återförsäljare får du tillgång till våra exklusiva företagsrabatter. Om du vill sälja vid ett evenemang eller vill få bästa styckpris och fylla lagret så kommer vårt system för återförsäljare att hjälpa.

  • Kan jag använda mina designer någon annanstans?

    Ja, vi har inget exklusivt avtal med våra skapare, vilket innebär att du får använda dina skapelser på andra platser.

  • Produkter listade av Google

    Att vara listad på Google betyder att dina produkter dyker upp i sökresultat. Detta kan driva mer trafik till din sida och hjälpa dig sälja mer. Observera: För att dina produkter ska bli listade på Google så måste du ha fått grönt betyg på dina produktbeskrivningar, de listas inte automatiskt. Googles indexering tar tid, så var inte orolig om du inte kan hitta din sida efter att den är klar.

  • Vilket stöd erbjuder ni för företag och marknadsföring?

    Vi erbjuder mycket stöd till våra skapare. Vi förstår att varje skapare och varumärke är annorlunda; vi har många experter till förfogande som kan ge råd som passar just din idé. Vare sig om du vill drive försäljning på nätet, ta med produkter till marknader och utställningar, eller sälja helt unika, skräddarsydda och specialanpassade produkter till dina klienter så finns vi här för att maximera din framgång.

  • Får jag rabatt?

    Givetvis! Våra skapare får mellan 20% och 40% rabatt på de flesta av sina beställningar, beroende på vilka produkter de beställer och antalet artiklar.

  • Hur ser det ut för Bags of Love i framtiden?

    Vi planerar att fortsätta växa snabbt och bredda vårt utbud av tjänster och produkter. Det bästa ligger framför oss!

  • Hur tillverkar ni mina skapelser så snabbt?

    En av de bästa resurserna du får tillgång till hos oss är vår förmåga att jobba snabbt och effektivt. All tillverkning sker på en och samma plats, vilket innebär att dina designer inte kommer skickas till någon tredje part, inga förseningar i distributionskedjan, och en mycket bättre kvalitetskontroll. Det innebär också att vi kan styra vårt eget arbetsflöde. Normalt sett så blir produkterna tillverkade och skickade inom några dagar.


    Obs: eftersom vi arbetar snabbt så måste du vara säker på att det du lagt upp till salu eller skickat in för att tryckas ser ut exakt som du vill att det ska göra. Det finns så gott som ingen möjlighet att ändra designen efter det att köparen har köpt designen eller efter att du lagt din order. Vi kommer att trycka det som du designat på skärmen; var god och dubbelkolla allt och försäkra dig om att det är perfekt! Om du gör ändringar på en existerande produkt så kommer detta att påverka efterföljande försäljning, så om en kund köpt en design tidigare, och du sedan ändrar designen lite, så kommer den nya versionen tillverkas vid nästa beställning. Detta innebär att du bör vara konsekvent, men det är bäst att göra rätt första gången. Tygprover och provbitar hjälper dig att förfina din design. Du kan också prata med våra rådgivare.

  • Kontosidan på Bags of Love

    Här kan du lägga till och ändra information om dig själv och din affärsverksamhet.


    • Den viktigaste informationen är din PayPal emailadress, så att vi kan betala dig. Lägg till denna genom 'uppdatera uppgifter', under 'min företagsinformation'. Genom PayPal kan vi se till att betalningar automatiskt görs till ditt konto varje vecka, inom 14 dagar efter lyckad leverans. Vi behöver också din adress för att behandla betalningar och för att vi ska veta vart vi ska skicka dina beställningar.
    • Under 'Mina produkter' kan du göra och ändra dina designer; det är en katalog över dina produkter.
    • 'Mina köp' visar din beställningshistorik.
    • Fliken 'Grossist' ger dig information om vårt system för företag och återförsäljare och de rabatter du kommer få som återförsäljare.
    • Gå in på 'mina butiker' för att skapa och ändra i dina butiker.
    • Fliken 'försäljning' visar rapporter om dina försäljningar och din provision.
    • 'Misslyckade inlämningar' berättar för dig vad du måste göra för att göra en design färdig för försäljning. Om du är osäker på varför din design inte blivit godkänd av våra automatiska kontroller så är det här du bör titta först.
    • Håll ögonen öppna efter tävlingar och möjligheter under fliken 'tävlingar'.
    • För ytterligare personalisering, besök fliken 'Branding', som ger dig möjligheten att ändra ditt märkes namn och logga, och även lägga till ett tackmeddelande.

  • Att välja en produkt att sälja

    Vi tillverkar över 200 produkter, så det är bara att välja och vraka. Tänk efter noga när du väljer.


    Gå in på 'mina produkter' och klicka på 'skapa produkt'.

    • Använd sökfältet för att söka efter en specifik produkt.
    • Du hittar produktinformation på våra produktsidor via navigationsmenyn.
    • Försäkra dig om att du planerar dina kollektioner och väljer produkter i olika prisnivåer som tilltalar olika kunder, med olika budget.
    • Välj en produkt som passar din design. Välj produkter som passar ditt varumärke.
    • Vi visar upp våra skapares designer på hemsidan så välj några olika sorters produkter för att öka chansen att bli sedd på marknadsplatsen.

  • Hur du använder designverktyget

    Vårt designverktyg ger dig stor kontroll över produktens design, vilket gör att du kan designa med större frihet.


    • Varje produkt kommer ha olika alternativ: material, storlekar, färger på detaljer etc. De alternativ du väljer här kommer vara standardvalen på produktsidan. När du lägger till produkter i din butik så kan du välja vilka alternativ som ska vara tillgängliga för kunder.
    • Dina designer måste täcka mallen, men tänk också på att olika storlekar har olika proportioner. Du måste inte designa varje storlek, kunder kan välja en storlek och sen ser vårt system till att din design passar den storleken.
    • Vårt system kommer att granska de filer du laddar upp, så risken att en fil med låg upplösning går till tryckning är väldigt liten. Klicka här för att läsa mer om hur du förbereder din konst och designer.
    • Du kan använda designverktyget för att ändra storlek på, upprepa, eller lägga bilder i lager.
    • Använd knappen 'redigera' för att ställa in exakt storlek på en bildfil.
    • Var god och täck utfallet.
    • Var god och notera att produkter inte alltid överensstämmer med mallen till 100%, det förekommer alltid några millimeter felmarginal. Var god och håll det i tankarna.
    • Se till att din design täcker mallen och att det inte finns några små vita ytor.
    • Om du vill använda vit som bakgrundsfärg, ställ in bakgrundsfärgen #ffffff.
    • Om du vill att två identiska sektioner ska se likadana ut, använd fliken 'kopiera sida' efter att du klickat på 'lägg till bild', till exempel för vänster och höger ben på ett par byxor.
    • Förhandsgranskningen är ett utmärkt verktyg som kan ge dig ett intryck av hur din produkt kommer se ut när den blivit tryckt. Men, det är ingen exakt återspegling, tryckta produkter kan avvika något från förhandsgranskningen. Du hittar mer information om hur din design blir tryckt överst i det här avsnittet.

  • Redigera din Bags of Love-butik

    Gå in på 'mina butiker' för att skapa eller ändra i din butik.


    • När du ska välja din butiks URL när du skapar din butik, så ange endast fortsättningen på adressen, inte hela URL-adressen.
    • Lägg upp din logga, 130 x 130 pixlar
    • Lägg upp din banderoll, 2700 x 720 pixlar
    • Skriv in en titel för din butik och en beskrivning.
    • Redigera sektionen 'om mig' och lägg upp en profilbild och några länkar.
    • Lägg till, sortera och redigera dina kollektioner, och lägg till produkter i din butik.
    • Titlar och beskrivningar är väldigt viktiga, inte bara för mänskliga ögon, men även för att bli listad högt upp av sökmotorer, vilket hjälper med trafik från sökmotoroptimering. För hjälp med det här kan du hänvisa till sektionen 'skriva titlar och beskrivningar som säljer' lite längre ner på sidan.

  • Lägga till och redigera kollektioner

    • Att sortera in dina produkter i kollektioner är ett utmärkt sätt att gruppera liknande designer.
    • Att använda kollektioner gör din butik mer användarvänlig och låter kunder hitta produkter de älskar.
    • Titlar och beskrivningar för kollektionerna är också viktiga, inte endast för kunderna, men även för att du ska sälja med sökmotoroptimering. Hjälp med detta kan du hitta under avsnittet 'skriva titlar och beskrivningar som säljer'.

  • Lägga upp produkter till salu

    Produktsidan är en väldigt viktig sida och det är oftast där som kunden bestämmer sig för att göra ett köp eller inte. Du kan kontrollera priset, titeln, beskrivningen och produktalternativen här.


    • När du lägger till produkten till din butik så sätter du priset och kan då se hur mycket provision du kommer få. Lägstapriset är vårt försäljningspris på vår on-demand trycktjänst, och lägsta provision är 20%.
    • Värdera inte dig själv för lågt; om du lägger på lite extra på priset så kommer du att märkbart öka din förtjänst. Om du höjer priset så kommer du tjäna en högre procent provision. Folk väljer att köpa mest beroende på produktens kvalitet och din design, inte priset.
    • Du kan välja produktalternativen som du vill att kunder ska kunna välja. Kryssa i en ruta om du inte vill att de ska ha något val för ett visst alternativ.
    • Produkttitlarna och beskrivningarna är oumbärliga för shoppare, så att de kan förstå vad det är de ser och för att hjälpa till med marknadsföringen. Vänligen läs mer i avsnittet 'skriva titlar och beskrivningar som säljer' för mer information.
    • Var god och notera att medan du är inloggad så kommer priserna i din butik uppdateras för att visa ditt inköpspris; kunder kommer fortfarande att se det pris du väljer att sätta.
    • Du kan bara ha ett begränsat antal produkter i din butik. Vi vill uppmuntra väl övervägd produktdesign och konst som är specialanpassad till de unika mallarna för varje produkt. Till att börja med kommer du vara begränsad till endast 10 produkter i din butik, detta är så att vi kan ge feedback snabbt och så att du kan göra korrigeringar enkelt medan du lär dig att använda vår hemsida. Om du når denna begränsning och vill lägga till fler produkter, var god och kontakta Artist Relations.

  • Vad är Produktprototypgeneratorn och hur fungerar den?

    Vår Produktprototypgenerator strömlinjeformar designprocessen åt dig. Efter att du designat en produkt som du vill lägga till i din butik kommer du till en sida där du kan sätta priserna, skriva produktbeskrivningar och lägga till din design på alla våra 450+ produkt. Bara klicka på 'Lägg till' för de produkt du vill lägga till och så genereras de direkt med samma design.


    Efter du lagt till en produkt klickar du på 'Granska' för att redigera designen. Här kan du välja eller ändra bakgrundsfärgen, stilen på mönstret och ändra storleken på designen. Du kan också se alla paneler på produkten om den har fler än en. När du är klar klickar du på 'Bekräfta design' och då läggs den till i din butik.

    Genom att använda vår Produktprototypgenerator kan du designa hundratals produkt på en gång och lägga till dem i en kollektion i din butik.

  • Vad innebär att produkter är i "begränsad upplaga" och hur säljer jag dem?

    Om du går till “mina butiker”-fliken på ditt konto och klickar på ”designa produkt”, kommer du hitta en ”begränsad upplaga”-flik. Denna flik kan du använda för att skapa begränsade upplagor av produkter, där du bara har ett begränsat antal till salu. När de väl har sålt slut är de inte tillgängliga längre, vilket marknadsför din mest exklusiva design och skapar en större angelägenhet hos kunderna. Varje begränsad upplaga levereras med ett äkthetsintyg, vilket ger kunderna en extra fin upplevelse. Om du har en Bags of Love-butik, kan du antingen aktivera ”begränsad upplaga”-funktionen för produkter du redan har, eller skapa helt nya produkter.

    Gå till ”begränsad upplaga”-fliken för att komma igång. Du kan börja designa äkthetsintyget med din signatur. En rendering av produkten kommer automatiskt att läggas till på intygets vänstra sida.

    Tryck sedan på ”prissättning” för att komma åt din prissättningsfunktion. Här kan du aktivera eller avaktivera begränsad upplaga-funktionen på produkter i din Bags of Love-butik. När du aktiverar den, kan du ange priset och kvantiteten du vill erbjuda. Sedan kan du dubbelkolla ditt äkthetsintyg och göra klart aktiveringen. I ”prissättning” kan du se även kvantiteten på dina begränsade upplagor, vilken uppdateras varje gång du säljer.

  • Hur kan jag få tillgång till fler produkter att designa?

    Till en början är antalet produkter du kan designa begränsat. Detta är för att vi värderar kvalitet över kvantitet. Du får tillgång till en ny produkt att designa för varje produktbeskrivning du skriver som får grönt betyg.

  • Designa olika alternativ

    Innan du lägger upp några produkter till salu, så behöver du kolla, justera och bekräfta designerna för varje storleksalternativ.


    • Klicka på 'designa olika alternativ' för att gå över och göra ändringar på olika storleksalternativ. Sen kommer du bli ombedd att redigera och spara storlekar för alla designer innan du kan lägga ut produkten till salu.
    • För närvarande så skalar vårt system upp och ned designer till större och mindre storlekar, vilket kan orsaka att designen rör på sig. Denna funktion löser dessa problem och innebär att dina kunder kommer få produkten som du designat den, oavsett storlek.

  • Dubbelkolla en design i 'Designfel'

    Vårt system granskar dina produkters design när du lägger till dem i din butik. Om den inte är redo för försäljning så kan du kolla under fliken 'Designfel' för att få reda på varför. Här är några vanliga orsaker:


    • Om din design inte täcker mallen helt så kommer du behöva korrigera det. Om du vill att en sektion ska förbli vit så bör du ställa in bakgrundsfärgen till #ffffff
    • Om du inte har designat en sektion så behöver du göra färdigt designen. Återigen, använd #ffffff för att göra bakgrunden vit.
    • Om någon av bilderna som du laddat upp inte har tillräckligt hög upplösning för att tryckas i den storlek du valt så behöver du ändra storleken på bilden eller ladda upp en mer högupplöst fil.

      Du hittar mer information om möjliga designfel här.

  • Sälja mönster och designer på tyger

    Vårt system för mönsterdesign gör det enkelt för dig att ladda upp en enda ruta och sedan skapa mönsterpassade mönster på tyger och andra produkter. Våra kunder kan sen välja vilket tyg, vilken storlek, och sedan köpa av dig.


    • Gå in på mina produkter och välj fliken 'tyger' för att skapa ett mönster som du kan lägga ut till försäljning. Om du vill köpa en bit tyg av en viss storlek så kan du använda verktyget 'designs att köpa'.
    • Försäkra dig om att det bildmaterial som du laddat upp kommer att upprepas utan "sömmar". Du kommer kunna förhandsgranska mönsterpassningen i vårt verktyg för mönsterdesign.
    • När du väl laddad upp motivet så kan du ställa in hur stor varje ruta ska vara och hur mönstret ska upprepas.
    • När du lägger till mönstret till din butik så kan du välja vilka till produkter som mönstret kommer finnas tillgängligt. Där kan du även ge det en titel och en beskrivning.
    • För tillfället kan du inte sätta priset på mönster eftersom de kommer synas på många olika produkter som har olika prisnivåer. Du kommer få en fast provision på 20% av försäljningspriset (exkl. moms).

  • Skriva titlar och beskrivningar som säljer

    Vi vill att du ska bli framgångsrik, och det innebär att du måste sälja. Dina beskrivningar kommer inte bara förbättra dina chanser att sälja, utan du kommer även tjäna upp till 25% provision. Låt oss göra det till en verklighet genom att försäkra att informationen på din sida fungerar, att den säljer och informerar, övertalas och lockar läsare att köpa din fantastiska produkt eller design. Genom att skriva bra produktbeskrivningar som får grönt betyg på mätaren så kommer du få tillgång till:

    • 1 % extra provision för varje 25 produkter med grönt betyg på mätaren, upp till 25 %
    • 1 till produkt att designa.
    • Produkter som är listade på Google och andra sökmotorer.

    Titlarna och beskrivningarna i din Bags of Love-butik är mycket viktiga eftersom de blir lästa inte bara av potentiella kunder, utan även av sökmotorer.  Observera att dina produkter måste få ett grönt betyg för beskrivningarna för att bli listade i sökmotorer automatiskt. Sökmotorernas 'robotar' kommer krypa över dina sidor och läsa dem för att ta reda på om innehållet är värt att listas i deras sökresultat. Du måste hjälpa din butik att bli upptäckt av kunder som söker efter produkter att köpa. Det kan du göra genom att skriva bra titlar och innehåll.

    Den här sektionen kommer hjälpa dig att bli en riktig höjdare på copywriting.

    Lär känna en ny vän: Sökmotoroptimering

    Trots att namnet sökmotoroptimering (SEO) kanske låter lite tråkigt, så är det värt det att lära sig magin bakom det. SEO är ett av de mest kraftfulla redskapen du har för att öka trafiken till dina sidor, och det kostar dig ingenting.

    Här är några tips som hjälper dig ta din copywriting från dåligt partytrick till trollbindande och häpnadsväckande.

    Gör produkttiteln perfekt

    Organisera dina titlar med produktens namn först, sen beskrivningen. Detta är det bästa sättet att få sålt så mycket som möjligt. Till exempel: Sidenkudde med blomstertryck, eller Espadrillesandaler med geometriska former. Lek runt lite med beskrivningen och låt dina kunder veta hur unik din produkt är.

    Volym på innehållet har betydelse

    Inte för mycket, inte för lite. Sökmotorer hoppar över din sida om det inte finns tillräckligt med innehåll. Men skriv inte för mycket eftersom detta kommer få läsare som hittat din sida att somna. Det måste få plats på sidan, se bra ut och vara lockande att läsa. Sikta på att skriva mellan 70 till 150 ord per produktbeskrivning. Det tar lite tid och energi, men det är verkligen värt det.

    Använd dina egna ord

    Detta är dina produkter och din butik: det betyder att du är den person som är bäst lämpad att beskriva dina produkter. Använd en neutral ton men använd inte slang eller nonsensord. Meningar med under 20 ord anses vara mest lättlästa. Var självsäker, beskrivande och informativ. Använd aktiv röst istället för passiv. Nämn inte någon kontaktinformation eller länkar till webbplatser. Trippelkolla stavning och grammatik. Misstag är det enklaste sättet att gå miste om en försäljning.

    Dina produkttitlar behöver nyckeltermer

    Sökmotorer, som Google, letar efter nyckelord och nyckeltermer på webbplatser. Om du vill att kunder ska hitta din bomberjacka så måste du inkludera 'bomberjacka' i produkttiteln och beskrivningen. Nyckeltermer är bättre än nyckelord. Att använda strängar av beskrivande nyckelord kommer hjälpa kunder att hitta din produkt. 'Sidenkudde' kommer få din sida att hamna högre upp i resultaten än bara 'kudde', och 'sidenkudde blomstermönster' är ännu bättre.

    Prova lite rollspel

    Föreställ dig att du är en kund som letar efter din produkt. Vad skulle du skriva i Google för att hitta den? Det här rollspelandet är det bästa sättet att hitta lämpliga nyckeltermer.

    Överdriv inte

    Det räcker med två nyckeltermer per produktsida, men se till att de är relevanta för produkten. Nyckeltermer bör finnas i både titeln och beskrivningen. De behöver bara vara med en eller två gånger, så tvinga inte in samma termer om och om igen i beskrivningarna, och var noga med att skriva så naturligt som du bara kan. En nyckelterm är för lite och tre är för mycket.

    Olika produkter behöver olika innehåll

    Det låter kanske uppenbart, men undvik att klippa och klistra. Sökmotorer kommer ignorera hemsidor som har många sidor med samma duplicerade ord. Duplicerat betyder att det har klippts och klistrats från andra produkter (till och med produkter i din egen butik) eller från andra webbplatser. Den enkla lösningen är att skriva en unik beskrivning för varje produkt, detta kanske tar längre tid, men det kan vara tungan på vågen inom försäljning. Copywriting, att skriva innehåll, kan vara jättekul - hitta din kreativitet, det är ditt passionsprojekt, så berätta för folk hur produkten är värd din design. Om du tar det steg för steg så grejar du det. Förfina det, försköna det och gå tillbaka och redigera på nytt. Den bäst lämpade personen att berätta för världen om dina designer är du, så lägg ner tid och energi här - det är helt klart värt det.

  • Företagspriser

    För all information om våra företagskonton kan du klicka här.


    Som en ägare till en Bags of Love-butik får du tillgång till våra exklusiva företagspriser. Allt sker automatiskt och det innebär att du kan beställa dina egna artiklar till rabatterade priser, vare sig du är på jakt efter ett par prover för en fotosession, för att leverera till en klient eller återförsäljare, eller för att ta med dig till marknaden eller utställningen för att sälja.

    • Rabatterna ökar i nivåer, baserat på antalet produkter i beställningen.
      • 1 - 10 produkter: 20% rabatt
      • 11 - 20 produkter: 25% rabatt
      • 21 - 50 produkter: 35% rabatt
      • 51+ produkter: 40% rabatt
    • Du kan blanda hur du vill bland olika designer, storlekar, och produkter; du behöver alltså inte beställa 10 av samma produkt för att komma upp till nästa rabattnivå.
    • När du är inloggad på ditt företagskonto så kommer rabatterna automatiskt tillämpas när du lägger till produkter i din varukorg.
    • Om du har lagt på ett påslag på priserna på produkter i din butik så kommer detta inte synas för dig medan du är inloggad på ditt konto. Du betalar inte påslaget, men det gör kunderna.
    • Några produkter ingår inte i vårt system för företagspriser: artiklar under 150 kr, espadriller och stora väskor.
    • För större ordrar kan tillverkningstiden bli längre. Var god och kontakta Artist Relations innan du lägger en order om du har en specifik deadline.
    • Textiler ingår i systemet för företagspriser, vi erbjuder 20% rabatt på alla beställningar av textil (exklusive tygprover och provbitar)

  • Marknadsför din butik

    Den mest lämpade personen för att berätta för världen om dina skapelser är dig själv. Vi marknadsför våra skapare i många digitala marknadsföringskanaler, SEO, internetannonser (PPC), sociala medier, influencers och PR. Det finns många tillgängliga kanaler i vilka du kan berätta för världen om din butik och dina produkter:


    • Sociala medier är ett fantastiskt kommunikationsverktyg som har förvandlat världen, hur vi interagerar med varumärken och hur vi shoppar. Använd det. Det är en gratis mediaplattform där du kan prata med dina kunder direkt och få feedback på dina skapelser. Det är svårt att sälja genom sociala medier, men du kan marknadsföra, ge information, bilda nätverk, få feedback, och bli inspirerad, allt på samma gång. Du kan betala för att öka din räckvidd på de flesta sociala medieplattformarna nuförtiden; detta kan vara användbart och värt att experimentera med. Om du inte ser resultat så bör du nog slipa lite till på ditt tillvägagångssätt innan du investerar mer.
    • Vi stödjer och ger råd angående SEO och det är inbyggt i processen för när man skapar sin butik. Att skriva bra beskrivningar och titlar kommer hjälpa sökmotorer att hitta dig. Var beskrivande, tänk på vad kunder kommer söka efter för att hitta dina produkter, och uppdatera regelbundet innehållet på dina produktsidor för att maximera din räckvidd. Mer information om detta hittar du här.
    • PPC är nära besläktat med marknadsföring med SEO. Vi har ett team av marknadsföringsexperter som driver PPC-kampanjer för alla våra skapares produktsidor. Vi rekommenderar inte att du driver PPC-kampanjer för dina Contrado-produkter eftersom vi då kommer att konkurrera med varandra och höja priserna. Om du vill driva dina egna PPC-kampanjer, var god och kontakta Artist Relations först.
    • Lägg till en länk till din hemsida om du har en, så att dina fans enkelt kan hitta din butik.
    • Det finns många traditionella tillvägagångssätt för att sälja sina produkter som vi kan erbjuda hjälp med. Vare sig du vill leverera till andra återförsäljare, sälja på marknader eller andra evenemang, sälja genom din egen nätbutik eller på andra marknadsplatser så kan vi ge dig råd och hjälpa dig att lyckas med dessa möjligheter. Företagspriser hjälper dig också i många av de här fallen.
    • De konstnärer som säljer mest och lyckats bäst är de som planerat sitt tillvägagångssätt noggrant och når kunder genom flera olika digitala och fysiska kanaler. Det är viktigt att du hittar det som passar dig och ditt varumärke. Tveka inte att höra av dig om du behöver ytterligare rådgivning.

  • Hur kommer din produkt se ut?

    Den digitala förhandsgranskningen i designverktyget är ett fantastiskt hjälpmedel för att få en uppfattning om hur din produkt kommer se ut. Men, förhandsgranskningen är ingen exakt representation av hur den färdiga produkten kommer se ut och det kan finnas små avvikelser.


    Var god och försäkra dig om att det bildmaterial du laddar upp ser ut som det du vill ha tryckt. Eventuella fel eller buggar i filen kan slinka igenom när du trycker din produkt eller en kund beställer den. Designers är själva ansvariga för att se till att bildmaterialet de laddar upp och designar produkter med är felfritt.

    Vi gör vårt bästa för att återspegla dessa variationer i vår produktförhandsgranskning så att kunder får en bra uppfattning om hur den färdiga produkten kommer se ut och vi strävar alltid efter att färgerna ska vara så trogna din konst som möjligt. Några material som kan påverka färgen på ditt tryck är:
    • Porslin (t. ex. porslinstallrikar, muggar)
    • Metall (t. ex. plåtaskar, tändare)
    • Bomull (t. ex. T-shirts, klänningar)
    Var god och läs viktig information om tyger och färgvariationer här.

    Om du är osäker på vilket tyg du bör använda eller erbjuda för en produkt så rekommenderar vi starkt att du beställer provbitar med ditt tryck på dessa tyger.

  • Erbjuder ni märkeslösa eller privata etiketter?

    Ja, på de flesta av våra plagg så kan du välja om du vill ladda upp en egen etikett eller inte ha någon etikett alls, istället för Bags of Loves etikett. För att ställa in ditt märkes namn och logga, besök vår branding-sektion. Du kan till och med skapa ett skräddarsytt tackmeddelande för att ta din branding till nästa nivå.


    Håll i åtanke att den bild som du laddar upp för etiketten kommer att gälla för hela produkten och alla alternativ. På grund av detta så avråder vi att du inkluderar information såsom storlek på din etikettbild.

  • Andra frågor

    Om du har fler frågor, som inte svarats på i denna guide, tveka då inte att kontakta Artist Relations:


    info@bagsoflove.co.uk

    Du kan även prata med vår kundtjänst via livechatt på hemsidan, eller hitta mer kontaktinformation på kontaktsidan.

SNURRA OCH VINN!