Dropshipping

  • Varför använda Bags of Love?

    Snabbt. Effektivt. Premiumkvalitet.


    Allting tillverkas för hand i vår lokal i London, på 1-3 dagar, och vi är snabbare än fabriker i Asien. Leveransen tar också bara några dagar och sker med leveranser du kan spåra.

    Oroar du dig för avfall, miljöpåverkan och tveksamma arbetsförhållanden? Bags of Love vinner på alla dessa punkter.

    Trött på långsam tillverkning, produkter som är slut på lagret och klagomål från kunderna? Vi löser alla dessa problem.

    Byta till Bags of Love och låt oss stå för tillverkning och fullgörelse så att du kan tjäna mer, med mindre huvudbry och med högre servicenivå.

  • Hur fungerar det?

    Bags of Love har skapat kvalitetsprodukter på beställning sedan 2002. Alla våra produkter tillverkas på plats i en och samma anläggning och inte i utspridda fabriker med olika kvalitetsstandarder och stora variationer på trycket. Skapa en av våra 450+ produkter med din egen design med hjälp av vårt enkla designverktyg och vår lättanvända Produktprototypgenerator. Koppla ihop dina Shopify- och Bags of Love-konton så att dina kunder kan beställa dina fantastiska produkter. Vi får automatiskt beställningsinformationen när någon köper av dig. Sedan tillverkar vi produkterna och fullgör din order. Din kund får ett paket med dina vackra designer, inom några dagar efter beställning. Om du väljer att använda egna etiketter så kommer ditt varumärke vara det enda de ser.


    Observera: För tillfället erbjuder vi endast butiksintegration och dropshipping för Shopify-användare. Om du använder en annan plattform för e-handel så vill vi gärna att du hör av dig eftersom vi planerar att erbjuda tjänsten till fler i framtiden.

  • Kom igång

    Det är enkelt att gå med och komma igång.

    • Om du redan är registrerad hos oss så har du redan tagit ett steg i rätt riktning. Om inte, fyll i vårt registreringsformulär för dropshipping.

    • Skapa ett konto på Shopifys hemsida, och om du redan har en butik där så är du redan på god väg till att börja sälja dina designer.
    Vi hjälper dig på vägen med allt du behöver.

  • Skapa din Bags of Love-butik

    • Det är jätteenkelt att skapa produkter på Bags of Loves plattform. Gå in på 'Mina butiker' på din kontosida för att komma igång.

    • För en komplett guide över hur du skapar en butik och lägger upp produkter till salu så kan du läsa vår butiksguide.

    • Din nya butik kommer vara Privat till att börja med. Du kan ansluta din butik till ditt Shopify-konto, lägga till produkter eller kollektioner, och hantera din butiks information i privat läge. Slå om knappen från privat till offentlig butik. Offentliga butiker kan ses på vår hemsida, om du vill börja sälja dina produkter via vår sida också.

  • Koppla din butik

    • Gå in på dropshipping-sidan här > Registrera ditt Bags of Love dropshipping-konto.
    • Gå in på Shopifys hemsida > registrera dig (om du inte redan gjort det) och öppna Shopifys App Store som finns i vänster meny > Sök på 'Contrado' och klicka på texten eller ikonen > klicka på 'Add app' > logga in på ditt Bags of Love dropshipping-konto via Shopify > klicka på 'Sync'.
    Observera: Du behöver bara synka ditt Bags of Love-konto med Shopify en gång - när du kopplar de båda butikerna för första gången. Nu när du har anslutit dem så är det vara att börja skapa!

  • Kan jag ansluta flera Bags of Love-butiker till mitt Shopify-konto och vice versa?

    Tyvärr är den funktionen inte tillgänglig än. Vi hoppas kunna erbjuda detta i framtiden, men för nuvarande så är det en Bags of Love-butik och ett Shopify-konto som gäller. Om du har flera Bags of Love-butiker, då kan du länka dem till olika Shopify-konton. Men bara en Bags of Love-butik kan anslutas till ett Shopify-konto.

    Om du får ett felmeddelande när du ansluter din butik till ditt Shopify-konto så kan det bero på detta. Se till att du inte har en annan Bags of Love-butik länkad till ditt Shopify-konto innan du försöker ansluta.

  • Hur hanterar jag mina produkter?

     När du ansluter din Bags of Love-butik och din Shopify-butik så kan du välja om du vill hantera uppladdning av produkter, priser, och namn och beskrivningar för dina produkter via Bags of Love eller Shopify. Om du ångrar dig så kan du ändra den inställningen när som helst via fliken 'Mina Butiker' på din kontosida under 'Redigera'.


    Lägga ut produkter och produktuppdateringar
    Använd 'Auto-publish'-funktionen för att omedelbart lägga upp dina nya Bags of Love-produkter till din Shopify-butik. Detta inkluderar uppdateringar du gjort på existerande produkter.

    Produktnamn och- beskrivningar
    Slå om knappen till Bags of Love för att automatiskt använda produktnamnet- och beskrivningen på Bags of Love för din Shopify-butik. Om du vill så kan du också ändra informationen manuellt via Shopify.

    Prissättning
    Om du stället in att prissättning ska hanteras på Bags of Love, då kommer priset du satte på Bags of Love även gälla för din Shopify-butik. Detta kan också ändras manuellt via Shopify om så önskas.

    Ta bort produkter
    Om du tar bort en produkt från din Bags of Love-butik så kommer den också tas bort från din Shopify-butik. Men, om du tar bort den på din Shopify-butik så kommer den finnas kvar i din Bags of Love-butik.

    Platser
    Använd Shopifys 'Locations'-funktion för att spåra var ditt inventarie kommer från. För att lägga till Bags of Love som en plats, var god använd namnet 'Contrado Imaging Ltd.' för tydlighetens skull.

  • Betalningar - hur mycket du tjänar

    Vi vill att ditt samarbete med Bags of Love ska vara lönsamt och enkelt.

    Det är viktigt att du anger din standard faktureringsadress när du öppnar ett Dropshipping-konto hos Bags of Love, för att försäkra dig om att vi kan behandla din order utan några problem.

    Enkelt exempel

      • Din kund lägger en beställning på en produkt i din butik på 350 kr
      • Du behåller 20-40% (vinst på 70-140 kr enligt vår överenskommelse) och betalar Bags of Love för att tillverka din kunds produkt på 1-3 dagar
      • Kunden får produkten några dagar efter tillverkningen, via spårad leverans

    Hur fungerar betalningarna?

    • En kund lägger en beställning genom din Shopify-butik. De gör betalningen direkt till dig.
    • Kundens orderinformation skickas automatiskt till och och en förbeställning skapas.
    • När du fått betalt skickar vi samtidigt en länk till dig via e-post så att du kan betala för tillverkningen av ordern. Du kan till och med ställa i automatiska betalningar via PayPal för att göra denna process smidigare. Du behåller vinsten och betalar endast för tillverkningen.
    • Vi påbörjar tillverkningen så fort vi mottar betalningen och skickar ordern direkt till din kund. Vi påbörjar inte tillverkningen förrän vi mottagit hela summan för tillverkningen. Om betalningen inte gjorts inom 48 timmar så¨skickar vi ut en påminnelse.
    Hur gör jag vinst?
    • Kunden betalar försäljningspris + frakt via Shopify
    • Du betalar tillverkningspris + frakt till Bags of Love för att påbörja tillverkningen
    • Du behåller vinsten (skillnaden mellan ditt försäljningspris och vårt tillverkningspris)
    Hur mycket vinst kommer jag göra?
    Minst 20%, upp till 40% beroende på standardpriser och ännu mer om du använder vår skräddarsydda prissättningsmodell. Ju mer du säljer desto mer vinst gör du. Produkterna måste köpas på samma gång för att vara berättigade till rabatten.

    • 1-10 produkter: 20% vinst
    • 11-20 produkter: 25% vinst
    • 21-50 produkter: 35% vinst
    • 51+ produkter: 40% vinst

    Om du använder dina anpassningsbara prissättningsverktyg i dina Shopify-inställningar så kan du öka din vinst ytterligare. Du kan lägga upp dina produkter till ett pris som är maximalt tre gånger vårt försäljningspris för att maximera din vinst. Med det högre priset du tar för din produkt så behåller du en större mellanskillnad.

    Produkter som till exempel stora möbler eller resväskor räknas inte in i ovanstående rabattnivåer. På dem ger vi i stället en fast rabatt på 20% oavsett om du beställer ett eller flera exemplar. Detta gör vi på grund av fraktkostnaderna som kan bli ganska höga för sådana produkter. Kontakta oss om du vill ha en komplett lista med dessa undantagsprodukter.

  • Hur mycket kostar frakten?

    En av de största fördelarna är att vi har massor av erfarenhet med att paketera, skicka och spåra beställningar och returer. Med över en miljon skickade beställningar sedan 2002 så kommer vår erfarenhet även vara din.


    Först och främst är vi väldigt snabba. Det resulterar i utmärkt service och snabba leveranser till dina kunder. Vi vet att detta tillför mervärde och sinnesro till din service.

    Våra leveranskostnader är ingenting vi tjänar på och vi levererar bokstavligen talat med förlust (god nyheter för dig!) eller tar betalt exakt samma summa som vi själv får betala.

    Vi använder endast spårade premiumleveranser för att garantera att du och dina kunder alltid kan spåra paketet. Vi betalar även tullavgifterna till de flesta länder så du slipper huvudbry. Låt oss titta på två exempel:

    Leverans till en kund i USA
    Om du har din butik o USA så tar vi bara betalt för vad som är i praktiken en lokal leverans.

    Vi har prisnivåer för små, normalstora, stora, skrymmande och enorma paket.

    Låt oss säga att du har sålt en av våra mest populära produkter, en bomberjacka för herr eller dam till en adress i USA. Vi kommer då ta betalt 96 kr och skicka den med FedEx och den levereras då 2-3 dagar (efter tillverkningstiden på 2-3 dagar). Leveransen är spårad, vilket innebär att du kan följa ditt paket från centralen, lagret, i leveransbilen och fram till signerad leverans, inklusive omleverans om kunden inte är hemma, allt det ingår i priset.

    Leverans till en kund i Sverige
    Om du har din butik i Sverige så tar vi endast betalt för lokal leverans och levererar via PostNord, DHL, FedEx eller liknande företag.

    Vi har prisnivåer för små, normalstora, stora, skrymmande och enorma paket.

    Låt oss säga att du har sålt en av våra mest populära produkter, en bomberjacka för herr eller dam till en adress i Sverige. Vi kommer då ta betalt 158 kr och skicka den med ett leveransföretag och den kommer fram 3-5 dagar (efter tillverkningstiden på 2-3 dagar). Leveransen är spårad, vilket innebär att du kan följa ditt paket från centralen, lagret, i leveransbilen och fram till signerad leverans, inklusive omleverans om kunden inte är hemma, allt det ingår i priset.

    Vi rekommenderar att du berättar för kunden om priset och kvaliteten på servicen genom att ställa in detta i dina Shopify-inställningar. Vi kommer ta betalt för denna kostnad, utöver tillverkningskostnaden, när du påbörjar betalningen för ordern.

    För mer information om våra leveranskostnader, klicka här.

  • Hjälp med dina ordrar

    • Tänk på våra villkor, och vår policy för leverans och returer
    • När en beställning gjorts så finns det bara ett kort, eller ibland inget, tillfälle att göra ändringar i ordern, var god och se till att produkterna är som du vill ha dem innan du lägger upp dem till salu i din butik.
    • Vi vill att du och dina kunder blir nöjda med dina beställningar, om du har några frågor eller om din kund ställt frågor som du inte har svaren på så kan du kontakta vår kundtjänst.

  • Kan jag sätta mina egna priser?

    Ja.


    Sätt prissättningen på Bags of Love-läget och dra priset till det du vill sätta när du skapar en produkt för att höja priset och vinstmarginalen. Vi börjar med ett rekommenderat standardpris för försäljning som fungerar riktigt bra, men använd verktyget för att höja priset där du tror det är lämpligt. Detta är ett bra sätt att göra lite extra vinst om du har en riktigt bra design som dina kunder är villiga att betala lite extra för. Detta fungerar utmärkt för begränsade utgåvor och exklusiva designer.

  • Prisändringar

    Det händer väldigt sällan, men då och då måste vi höja priset på en produkt p.g.a. omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. inflation, oväntade leveranskostnader, etc.). Du kan lita på att om vi höjer priset på en produkt, är det bara föra att inga andra alternativ finns.

    Vår högsta prioritet är att ge dig den högsta kvaliteten till det bästa priset. Ibland stöter vi på en oväntad situation och behöver anpassa oss snabbt. Detta kan innebära att byta fraktfirma, hitta nya material eller ändra sättet vi tillverkar en produkt. Vi försöker täcka så mycket av extrakostnaden som vi kan, men det kan förekomma en mindre prisökning för att täcka för omständigheterna.

    Vi tycker inte om att höja produktpriser och undviker det så länge det är möjligt. Om du säljer dina produkter kommer vi göra vårt yttersta för att informera dig om en prisändring så att ditt företag inte påverkas negativt.

    Här är några tips för dig med ett dropshipping-konto, om din butik påverkas av en prisändring:

    • Om du sköter prissättning på din sida behöver du inte ändra något, eftersom priset uppdateras automatiskt i din butik. Det kan vara fördelaktigt att kommunicera eventuella ändringar till kunder vid behov.
    • Om du sköter prissättning på din dropshipping-butik, får du ett mejl från oss med mer ytterligare detaljer om prisändringen. Vänligen se över alla dina dropshipping-priser i relation till ändringen för att se till att du fortfarande är nöjd med dina vinstmarginaler.
    • Öka priset på din produkt så det matchar vårt.
    • Lämna priset som det är om förändringen inte påverkar dina marginaler så mycket.
    • Dela upp kostnaden genom att öka både produkt-och leveranskostnaden lite för att minska påverkan (detta kan du göra i inställningarna på din dropshipping-plattform).
    • Lägg till billigare produkter i din butik för att balansera ditt utbud.
    • Lägg till billigare alternativ för din produkt om det är möjligt.

  • Till vilka länder levererar ni?

    Vi levererar till hela världen och vi har extra stor närvaro i Europa, USA, Kanada, Australien och Japan.


    Vi använder oss främst av välkända leveransföretag och spårade premiumleveranser för att garantera snabb leverans. Alla leveranser går med premiumleverans och anländer inom 2-4 dagar i 94% av fallen. Du kan hitta mer information om leveranser här.

  • Hur lång tid tar det?

    Vi är snabba. Vi har hållit på med det här sedan 2002 så vi har utmärkta system och processer på plats för att försäkra att vi kan fullgöra dina beställningar på ett effektivt sätt. Vi tillverkar allting i en anläggning vilket innebär ytterligare tidseffektivitet under produktionen.


    De flesta produkterna i vårt breda utbud tillverkas på 1-3 dagar. Det är vår tillverkningstid och den anges på varje produktsida.

    När produkten är färdig går den igenom vår kvalitetskontroll och vi skickar ut den med en spårad premiumleverans som tar ytterligare 2-4 dagar.

    Som snabbast kan vi få en produkt tillverkad och levererad inom 3 dagar, men i genomsnitt tar det 4-5 dagar. I sällsynta fall, såsom till mer avlägsna platser, så kan leveransen ta längre tid.

  • Tillverkar ni allt på plats?

    Ja, vi tillverkar allting i vår fabrik och förlitar oss inte på någon tredje part. Alla våra 450+ produkter tillverkas här i vår lokal och de är inte utspridda över diverse anläggningar med olika kvalitetsstandarder, variation på trycket eller olika nivåer av service. En anläggning, ett fokus, en tjänst.


    Detta låter dig fullgöra dina kunder snabbt utan att offra på kvaliteten. Vi erbjuder konsekvent kvalitet och samma kvalitetskontroller på tryck och tillverkning. Det innebär också att dina kunder bara får ett paket istället för flera stycken. Vår affärsmodell med allt under samma tak ger snabb tillverkning, centraliserad kundtjänst för bättre servicenivå, utmärkt koll på lagersaldo och koordinerade leveranser.

  • Vilka e-handelsplattformar kan er dropshipping-app integrera med?

    För närvarande är appen bara kompatibel med Shopify.

  • Kan jag lägga till min egen logotyp på produkter, paket eller fraktsedlar?

    Ja, du kan lägga till ditt märkes namn och logga i fliken 'branding'. Du kan också lägga till ett tackmeddelande under samma länk. Majoriteten av våra produkter (speciellt kläder) låter dig välja i designverktyget och du vill lägga till din egen etikett, och du kan använda din logga i designen på alla produkter. Det enda stället på förpackningen som vår information kommer synas är på fraktsedeln. Detta är för att vi måste leva upp till leveransföretagens krav.

    Klicka här för att se ett exempel på en fraktsedel.

  • Vilka produkter är tillgängliga för dropshipping?

    Samtliga av våra 450+ produkter är tillgängliga för dropshipping. Detta ger dig tillgång till ett enormt utbud av skräddarsydda kläder för både dam och herr i massor av storlekar, skor, modeaccesoarer för henne och honom, kläder för barn och bebisar, sängkläder, filtar, kuddar, artiklar för köket, matbordet, badrummet, hemmet, inredning eller kontorsmaterial, saker för husdjuren, trädgården eller friluftsliv och även tyger och läder. Om du hittar det på hemsidan så kan du lägga till det i ditt dropshipping-konto (förutom andra konstnärers designer).


    Du kan till och med designa hundratals produkter på en och samma gång med vår Produktprototypgenerator. När du lägger till en produkt till din butik så hittar du den på samma sida där du sätter priserna och skriver beskrivningar. Bara klicka på 'Lägg till' för att generera en produkt med samma design. Klicka på 'Granska' för att se till att designen lever upp till dina förväntningar. När du bekräftar att den gör det så läggs den till i din butik.

    Du hittar mer information om vårt produktutbud här:

    • Skräddarsydda kläder för herr och dam i flera storlekar, inklusive plusstorlekar: t-shirts, klänningar, kjolar, shorts, byxor, leggings, underkläder, pyjamasar, hemmakläder, badkläder, gymkläder med mera.
    • Skor
    • Modeaccessoarer för henne och honom, inklusive solglasögon, scarfar, mössor, strumpor, slipsar med mera.
    • Barn- och bebiskläder: t-shirts, leggings, filtar, sovsäckar med mera.
    • Sängkläder, filtar & kuddar.
    • Handväskor, portmonnäer, plånböcker och telefonskal.
    • Köksartiklar, inklusive glasunderlägg, tallrikar, underlägg, kökshanddukar, muggar & koppar.
    • Hemartiklar & heminredning, inklusive lampor, gardiner och rullgardiner.
    • Badrumsartiklar.
    • Kontorsmaterial, inklusive kalendrar, journaler och dagböcker och pärmar.
    • Saker för husdjuren.
    • Tyger & läder.
    • Trädgårdsartiklar och utomhussaker.

  • Tar ni hand om produkter när de är slut på lagret?

    Ja, det gör vi. Alla produkter, storlekar eller andra produktalternativ som för närvarande är slut på lagret på vår hemsida kommer också synas som slut på lagret på din hemsida. När produkten åter är på lager så kommer den automatiskt gå att köpa igen från din sida.

  • Hur mycket kostar det?

    Det är gratis. Vi tar inte betalt för appen eller något medlemskap. Du betalar endast när dina kunder lägger beställningar från dig. Du kan se mer information om våra priser här.

  • Vilka valutor stödjer er dropshipping?

    Vi har stöd för alla stora valutor och din lokala valuta.


    £GBP
    €Euro
    $USD
    $AUS
    $CA
    Yen JP
    SEK
    CNY
    $NZ
    INR

    När du ansluter din Shopify-butik så tar vi ditt land och ansluter den lokala valutan. Vi godtar alla andra valutor vid överföringar för dina internationella beställningar. Så för din prissättning behöver du bara ange det i din lokala valuta och du kan sedan göra överföringar i alla världens valutor.

  • Jag är redan företagskund hos Contrado, kan jag använda er dropshipping-tjänst?

    Ja. Allt du behöver göra för att komma igång är att registrera dig med dropshipping-formuläret. Du hittar mer information om vår dropshipping och information om hur du ansöker här.

  • Vad är minimibeställningen för Bags of Loves dropshipping?

    Vi har inga minimibeställningar på kvantitet eller ordervärde. Detta gäller hela vår hemsida, från företagsbeställningar till dropshipping för dina kunder. Ju mer du beställer, desto lägre kommer priset vara, tack vare vårt exklusiva rabattsystem (mer om det här). Beställ så lite eller så mycket du vill.

  • Var tillverkas era produkter?

    Vi tillverkar allting för hand, på beställning, på plats i vår skräddarsydda anläggning i nordvästra London. Vi erbjuder premiumkvalitet och snabba tillverkningstider eftersom vi tillverkar allting här.

  • Vad är de rekommenderade Shopify-inställningarna?

    Lokal valuta, ta lämpligt lokalt pris för leverans.

    Anpassad prissättning - ta mer betalt när du tycker att du har extra värde och tjäna mer.

  • Hur du marknadsför din butik

    Detta är en stor fråga. Du måste ha hyfsad förståelse för hur man marknadsför online, hur man skriver bra med nyckelord och utmärkta beskrivningar av dina produkter. På det viset kan folk och kunder hitta dig. 


    Viktigast av allt är att du måste klura ut hur du ska få någon att bli tillräckligt intresserad för att besöka dig, och sedan locka dem med ett erbjudande för att få dem att uppleva din konst eller dina designer som en del av ditt community. Erbjudande, god service och kvalitetsprodukter från oss kommer hjälpa dig att uppnå detta.


  • Rättsligt: Villkor och returer

    • Se våra villkor och policies för frakt och returer.

    • Vi vill att du och dina kunder ska bli nöjda med era beställningar, om du har några frågor eller om en av dina kunder ställt en fråga som du behöver hjälp att svara på så kan du höra av dig till vår hjälpsamma kundtjänst.

    • När en beställning gjorts så finns det nästan ingen tid alls att göra ändringar, så försäkra att produkten är precis som du vill ha den innan du lägger upp den till salu.